Ефективність BMW 4 Gran Coupe

Із задоволенням за кермом

ГАРМОНІЯ УНІКАЛЬНОЇ ДИНАМІКИ ТА ЕКОНОМІЧНОСТІ.

ІННОВАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ ПІД ЧАС РЕАЛІЗАЦІЇ КОНЦЕПЦІЇ BMW EFFICIENT DYNAMICS.

BMW 4 серії Купе став полем застосування комплексу заходів і технологій BMW Efficient Dynamics. Результат: задоволення від водіння зросло, витрата палива – зменшилась.

РОЗПОДІЛ ЕНЕРГІЇ ТА ЕКОЛОГІЧНІСТЬ.

Базова комплектація BMW 4 серії Гран Купе обладнана пакетом BMW Efficient Dynamics, до якого включені:

  • функція автоматичної зупинки та запуску двигуна;
  • технологія рекуперації енергії гальмування;
  • система рульового управління з електропідсилювачем.

Пакет BMW Efficient Dynamics дозволяє управляти розподілом енергії та домагатися високого ступеню екологічної чистоти.

Функція автоматичної зупинки та запуску двигуна

З функцією автоматичної зупинки та запуску двигуна (Auto Start/Stop) паливо витрачається вашим автомобілем лише під час руху. Виникла тимчасова зупинка, наприклад, в заторі чи на світлофорі, водій зніме ногу з педалі зчеплення (в автомобілі з ручною коробкою передач) або відбудеться повна зупинка автомобіля (з автоматичною коробкою передач). При цьому спрацьовує функція автоматичної зупинки та запуску двигуна, що зберігає паливо.

При увімкненій функції автоматичної зупинки та запуску двигуна інформаційний дисплей відображає відповідний індикатор. Варто натиснути педаль зчеплення (в автомобілі з ручною коробкою передач) або відпустити педаль гальма (в автомобілі з автоматичною коробкою передач), як одразу відбудеться автоматичне перезавантаження двигуна.

Наявність функції автоматичної зупинки та запуску двигуна не здійснює негативного впливу на комфорт і безпеку. Вона не активується, поки:

  • двигуном не досягнута робоча температура;
  • салон недостатньо прогрівся/охолов;
  • заряд акумуляторної батареї недостатньо високий;
  • водій обертає рульове колесо.

Якщо необхідно, двигун буде запущений центральним блоком управління. Наприклад, коли автомобіль скочується вперед або запітніло лобове скло.

Функція автоматичної зупинки та запуску двигуна відключається моментально – під час натискання кнопки.

Система рекуперації енергії гальмування

Кожне гальмування вивільняє кінетичну енергію. Раніше вона просто зникала. Використання потенціалу, що до недавнього часу розтрачався даремно, стало можливим з системою рекуперації енергії гальмування. Нею використовується енергія, що виробляється, коли виконується гальмування або відпускається педаль газу. Вона перетворюється в електричну енергію та використовується для зарядки акумуляторної батареї.

Інтелектуальна система управління енергією звільнила від необхідності підтримувати безперервну роботу генератора. Це зменшило навантаження на двигун. Відповідно зменшилася витрата палива та зросла потужність двигуна. Це наочний класичний приклад втілення концепції BMW Efficient Dynamics.

Індикатор оптимального моменту зміни передач

Своєчасно перемикаючи передачу, економите паливо. Ефект особливо позначається під час поїздок міськими вулицями, а також під час подолання значних відстаней. Для оптимального перемикання передач та зниження витрати палива електронною системою двигуна визначається найбільш ефективна передача. Вибір визначається дорожніми умовами та оборотами двигуна.

Інформаційний дисплей сигналізує водієві появою покажчиків – стрілок, що підкажуть, в який момент варто виконати підвищення/пониження передачі. Системою також розпізнається інтенсивне прискорення, що призводить до відповідного коригування. Видається рекомендація – відкласти перемикання, доки двигун не досягне необхідної кількості оборотів.

За даними порівняльних досліджень, автомобілями з системою індикації моментів перемикання передач споживається приблизно на 4% менше палива, аніж іншими.

Рульове управління з електропідсилювачем

З кожним рухом рульового колеса витрачається енергія. Але витрачається вона традиційними гідравлічними системами та при нерухомому рульовому колесі. Активація системи рульового управління з електропідсилювачем відбувається за потреби в підсиленні. Тому системою BMW EPS енергія споживається тільки тоді, коли рульове колесо обертається. При нерухомому рульовому колесі, наприклад, коли автомобіль на високій швидкості долає пряму ділянку траси, електромотор не увімкнений.

АЕРОДИНАМІКА.

У кожній деталі цього автомобіля втілена концепція BMW Efficient Dynamics. Оптимізуючи конструкцію переднього бампера та днища кузова, застосували інноваційні рішення, що дозволили знизити коефіцієнт аеродинамічного опору та витрату палива.

Шторки в бампері пропускають повітряний потік, який проходить уздовж передніх колісних арок. Під час здійснення розгону цим потоком формується бар’єр із зовнішнього боку коліс. Вертикальними повітроводами в передніх крилах також оптимізується повітряний потік біля передніх коліс. Застосування цих інноваційних рішень призвело до зменшення турбулентності та коефіцієнта аеродинамічного опору, знизивши, як наслідок, витрату палива. Завдяки плоскому захисту днища кузова та моторного відсіку також значно поліпшуються аеродинамічні характеристики автомобіля.

Аеродинамічні повітроводи

Однією з інновацій, що сприяють оптимізації аеродинамічних характеристик автомобіля, стали повітроводи Air Breather. Вони поміщені за передніми колісними арками. Поєднання аеродинамічних повітропроводів з повітрозабірниками в передньому фартусі дозволило істотно знизити турбулентність та точно направити повітряний потік. Це позначилося на зниженні:

  • коефіцієнта аеродинамічного опору;
  • витрати палива;
  • обсягу викидів CO2.

РЕЖИМ ECO PRO.

Активуючи режим ECO PRO, водій ініціює оптимізацію параметрів різних систем автомобіля, націлену на забезпечення підвищеної ефективності. Результати випробувань, проведених компанією BMW, показали, що таким чином можна, враховуючи особливості індивідуального стилю водіння, заощадити до 20% палива. За рахунок додаткових функцій, наприклад, руху накатуванням, асистента маршруту та «Маршрутів ECO PRO», зниження витрати палива можливо ще на 5%.

У режимі ECO PRO:

  • оптимізується відгук на натиснення педалі газу;
  • змінюються моменти перемикання передач;
  • здійснюється інтелектуальне управління параметрами обігріву та кондиціонування повітря;
  • на дисплеї управління відображається актуальна інформація, якими з технологій Efficient Dynamics забезпечується економія палива;
  • водієві надаються підказки системи ECO PRO, отримані під час аналізу поточної дорожньої ситуації. Це дозволяє в ще більшому ступені знизити витрату палива.
Проактивна система допомоги водієві

«Проактивною системою допомоги водієві», що використовує дані навігаційної системи:

  • розпізнаються криволінійні ділянки, дорожні затори, обмеження швидкості та з’їзди з автострад;
  • водієві заздалегідь видаються рекомендації припинити виконання розгону.
Функція руху накатуванням

Функцією руху накатуванням трансмісія відключається від двигуна. Після чого він продовжує рух за інерцією, що не викликаний оборотами двигуна. Автоматична активація функції відбувається при швидкості руху 50-160 км/год після того, як водій відпустив педаль газу, не починаючи гальмувати, а «Проактивною системою допомоги водієві» не розглядається необхідність змінити швидкість.

ПОЛЕГШЕНА КОНСТРУКЦІЯ КУЗОВА.

Задоволення від водіння зростає внаслідок полегшення конструкції кузова маси автомобіля за рахунок її зменшення на кожен грам. Адже зі зменшенням маси скорочується витрата енергії.

Інженерами BMW робота в цьому напрямку ведеться ще з 1930-х років. Рішення постійно удосконалюються. Доводиться постійно розмірковувати, коли доцільно зменшувати масу, а в якому разі цього робити не варто. У сучасній продуманій полегшеній конструкції знайшли застосування різні матеріали, включаючи надлегкі – алюміній, магній, вуглепластик.

ІННОВАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ В ДВИГУНАХ BMW TWINPOWER TURBO.

Бензинові двигуни наділені технологіями BMW TwinPower Turbo:

  • турбонаддуванням;
  • системою Valvetronic;
  • регулюванням фаз газорозподілу Double-VANOS;
  • високоточною системою впорскування.

Дизельним двигунам надали:

  • один, два або три турбонагнітачі зі змінною геометрією турбіни;
  • систему безпосереднього впорскування палива Common Rail останнього покоління.

Застосування технологій BMW TwinPower Turbo дозволило бензиновим та дизельним двигунам:

  • витрачати значно менше палива;
  • істотно підвищити потужність в широкому діапазоні оборотів.